Från ord till handling med sociala medier

Företag vet att dom behöver synas på sociala medier men inte riktigt hur dom ska bära sig åt för göra det. Vad ska man skriva om? Hur ofta ska man uppdatera och är det egentligen någon som ser det man skriver? Och, den största frågan, driver det verkligen försäljning?

I min inspirationsföreläsning ger jag svar på alla ovanstående frågor och fler. Jag ger en tydlig förklaring till hur sociala medier påverkar kundernas köpbeslut och vad man egentligen ska skriva om?

Föreläsningen är fullproppad med konkreta tips och verktyg så att åhöraren direkt kan gå från ord till handling. Jag förklarar på ett enkelt sätt hur dom med hjälp av batching, kategorisering och automatisering kan arbeta så tidseffektivt som möjligt.

Vad tycker andra?

“Jag är svårflörtade när någon ringer och försöker sälja in sin produkt, men Jenny är en av de få som faktiskt fångade mitt intresse. Kanske för att jag kände att hon genuint brinner för det hon gör!

Jenny är karismatisk och intressant att lyssna på samtidigt som hon är bra på att engagera gruppen hon föreläser för. “

“Efter föreläsningen var det många som tog sig tiden att komma fram och tacka för ett givande och informativt innehåll, som de kände direkt kunde ge effekt i deras verksamhets vardag.”

Ulrika Juul – Ordförande i Företagarna i Nyköping Oxelösund

”Vi var väldigt nöjda med föreläsningen där samtliga deltagare fick en mängd verktyg med sig hem för att skapa sin egen strategi och påbörja ett genomtänkt marknadsföringsarbete i sociala medier.

Jenny fångade deltagarnas uppmärksamhet på ett väldigt bra sett och levererade kloka tips på hur en person, trots ringa erfarenhet, kan kommunicera och skapa relevant information som ökar värdet för kunderna och hjälper dom vidare i köpresan.”

Victor Wallin – Affärsrådgivare Science Park Jönköping

“Mycket bra föreläsning som dels fick mig att släppa tyglarna och inte längre vara rädd för att göra fel vid inlägg och dels “aha” upplevelse på vad och hur man ska skriva och bete sig på fb och insta för att bli attraktiv för just mina kunder.”

“Jag fick också bra tips om hur jag ska göra det tidsmässigt effektivt så man känner att man faktiskt kan vara hyfsat aktiv därute och att det inte behöver ta all tid på dagen. Rekommenderas starkt!”

Mathias Axelsson – Ordförande Företagarna Västra Mälardalen